COVID-19: Jak se vývoj epidemie v ČR projevuje na poptávce po pracovním uplatnění v Bidli?

 

V Bidli, jakožto provozovně realitního zprostředkování (jedna z našich služeb), máme výjimku ze zákazu provozu činnosti, díky čemuž máme oprávnění mít otevřeno po celou dobu pandemické krize (samozřejmě s důrazem na zdravotní opatření – roušky, rozestupy, dezinfekce rukou). To jistojistě přispívá velkou vahou k tomu, že nejsme nuceni rozvázat spolupráci s našimi pracovníky na základě těchto pandemických událostí. Ba naopak, registrujeme výrazný nárůst zájemců o práci u nás.

Během pandemie výrazně vzrostl počet přijatých životopisů

První jarní vlna vládních omezení se na počtu uchazečů o práci výrazněji neprojevila – pravděpodobně i z toho důvodu, že situace byla pro všechny nová, stát vytvořil jistou finanční podporu v podobě kompenzací a očekávání všech byla víceméně pozitivní, že s létem se stav vrátí do normálního režimu.

Trend se však změnil s příchodem zimy, kdy už všechna opatření nabírala na intenzitě a zároveň opadl určitý optimismus ohledně výnosnosti zimní sezóny. Počet přijatých životopisů se průměrně ztrojnásobil. „Ač jsem očekávala, že s kvantitou životopisů vzroste i počet tzv. životopisů poslaných „na slepo“, tak po prvotním kontaktu s uchazečem sleduji i vyšší informovanost o značce BIDLI a pracovní nabídce, na kterou se hlásí. To potvrzuje, že značka BIDLI kontinuálně v čase posiluje,“ říká HR manažerka Bidli Marie Křížová.

Co uchazeče o práci nejvíce zajímá? Panuje nějaký trend? 

Otázky kandidátů jsou poměrně různé, většinou odrážejí senioritu kandidáta v daném oboru. Tedy nováček se téměř neptá, naopak lidé od konkurence chtějí přesně vědět, do čeho by šli. Trendem a jistojistou otázkou je samozřejmě odměňování. V rámci dotazu se opět projevuje seniorita.

Nováček se ptá, jak odměňování funguje. Mnohdy je zaskočen, že se jedná o obchodní pozici se spoluprací na živnostenský list a že bude odměněn až za dosažené výsledky. Často pak následuje otázka, zda vyplácíme fixní odměnu, něco do začátku, nějakou minimální částku, se kterou může počítat. Bidli Headhunter Kateřina Pláčková k tomu poznamenává: Na to s radostí odpovídám, že jistá odměna k obchodním výsledkům nikdy nemotivuje. A že stejně tak, jak nezná minimální hranici, která by dotyčnému na účtu přistála, tak nezná ani tu maximální, která přistát může. Respektive při pochopení všech souvislostí, navnímání služeb a produktů holdingu, naslouchání klientovi a schopnosti detekovat obchodní příležitosti, může být jeho výdělek nekonečně vysoký – tzv. Sky Is The Limit.“

U kandidátů, které oslovujeme od konkurence, se dostáváme ke konkrétnímu systému odměňování v jeho potenciální hlavní divizi i k pasivnímu příjmu, kde je náš specialista odměňován za obchod doporučený do jiné divize. Vzhledem k tomu, že jako jediní na trhu nabízíme transparentní a jednoduchý systém generování pasivního příjmu díky možnosti snadného předávání obchodů na ostatní specialisty z jiných divizí tak se odměňování u nás pohybuje nad průměrem trhu.

 

Zajímají se uchazeči o čím dál tím populárnější „home office“?

Zajímají, ale jsou to většinou jen nováčci. Ti, kteří plně nevědí, jak obchodní pozice funguje. Obecně pro lidi zkušené v oboru finančnictví či realit nabízíme velkou míru časové flexibility. Po zaškolení a nastavení fungování s manažerem, jsou pracovníci pány svého času – schůzky si organizují sami. Do velké míry si organizují i celou svou denní agendu (přizpůsobují se jen občasné poradě a pak samozřejmě časovým možnostem klienta). Pokud doručují požadovaný objem obchodů, pak si mohou dělat více volna, než by jim dovolil zaměstnanecký poměr – tedy prodloužené víkendy, delší dovolené v exotice, to vše v součtu nad obvyklých 5 až 6 týdnů v rámci pracovního poměru. Work-life balance je a bude součástí našich pracovních benefitů.

 

Jaké jako Bidli nabízíme aktuálně benefity pro pracovníky? 

Benefity jsou přehledně sepsány na našem kariérním webu www.pracujvbidli.cz.  Největším benefitem pro schopného obchodníka je možnost provést klienta všemi službami BIDLI, tedy možnost vydělat si na službách a produktech spolu se svými týmovými kolegy.

V pražské centrále jsou příjemným benefitem snídaně zdarma i celá Relax zóna, kde mají kolegové možnost se setkávat s ostatními a jednoduše relaxovat nad šálkem dobré kávy.

Dále našim pracovníkům nabízíme vše potřebné, co k výkonu práce mohou potřebovat – výhodné ceny aut díky spolupráci s vybranými autosalony, příspěvek na auto polepené firemním brandingem, výhodné tarify mobilního operátora. Dále nabízíme vzdělávání a kurzy cizích jazyků, mentoring seniorních manažerů jednotlivých divizí a interních trenérů – obchodní a produktové dovednosti, rozvoj atp.

Ti nejlepší obchodníci v rámci splnění předem stanovených obchodních cílů (což je také oproti jiným firmám unikát) získávají členství v BIDLI Exclusive clubu, ve kterém dostanou jak výhodnější ohodnocení, tak se mohou účastnit exotické dovolené s ostatními členy EC.

Jací lidé se nyní do Bidli nejvíce hlásí o práci?

S ohledem na vývoj trhu práce především v cestovním ruchu a gastronomii se výrazně zvýšil počet zájemců o práci v Bidli právě z těchto oborů. A proto se často objevuje dotaz, zda pro nástup potřebuje dotyčný předchozí praxi. Ač to může být překvapující, nováčka přicházejícího z úplné jiného oboru rádi vítáme, neboť hned po nástupu do BIDLI ho čeká vstupní akademie čili „nalejvárna znalostí“, které pro rozjezd své kariéry potřebuje znát, a zbylý úspěch již závisí pouze na jeho vůli a pracovitosti.

Jak probíhá zaškolení nováčků po nástupu? 

Máme Akademii Bidli, která je pro všechny nováčky zdarma, kde na nováčky čeká jak proškolení v jejich primární specializaci (tzn. v realitách, hypotékách aj.), tak i ve všech ostatních produktech a službách holdingu.

Pak pokračují po boku seniorního teamleadera či manažera. Pozorují seniora v akci, dozví se, jaké jsou tipy a triky vedoucí k úspěchu, pak postupně začnou business dělat sami (se zkušeným kolegou v zádech) a následně, až jsou připraveni, tak už pracují na svých výsledcích sami. Vždy však mají možnost se na seniorního kolegu, stejně tak i ostatní kolegy, obrátit pro radu. A o tom je Bidli. O ochotě podělit se o know-how, touze dodávat klientovi perfektní službu a podpořit tak fakt, že Bidli je spolehlivá profesionální společnost plná odborníků, kteří jsou lidští a mezi sebou se nevnímají jen jako kolegové, ale jako přátelé. To je podpořeno i tím, že si od nástupu automaticky tykáme, máme otevřenou firemní kulturu a velmi přátelskou atmosféru. Všichni máme na paměti, že jsme tu pro klienta – cílem je dodat mu kvalitní službu a servis.

Chcete u nás také pracovat? Máme pobočky po celé České republice. Podívejte se na výpis volných pozic.

 

Naše stránka využívá cookies. Nejde o cukrovinky, ale soubory, díky nimž není třeba znovu zadávat stejné údaje, které jste už jednou vyplnili.
Rozumím