Trh s energiemi je velmi specifickým prostředím. Jsou pro něj typické nepřehledné a neustále se měnící podmínky. Donedávna byl arénou střetávání pouze několika společností. Tyto společnosti – velcí hráči – nejen že mezi sebe nechtěli pustit konkurenční subjekty, ale ani mezi sebou nejednali zrovna v rukavičkách.

Jejich společný zájem byl pokud možno odradit zákazníky od změny dodavatele. Někteří středně velcí obchodníci s energiemi se dokonce nechali slyšet, že nechvalně proslulí „energetičtí šmejdi” vznikli jako umělý konstrukt, aby se ukázalo, jak špatné je zkoušet štěstí u konkurence.

Dnes je ale všechno jinak.

Novela zákona vyšla spotřebitelům vstříc

Za změnu poměrů jak z pohledu samotných společností, tak i spotřebitelů může několik faktorů. Výrazným milníkem je datum 1. ledna 2016. To nabyla platnosti novela zákona č. 458/2000 Sb. o podmínkách podnikání v energetických odvětvích a zákona č. 165/2012 Sb. o podporovaných zdrojích energie. Důležitým bodem je možnost vypovědět smlouvu o dodávce energií, a to bez sankce. Ze smlouvy se lze vyvázat dokonce i tehdy, kdy už dodávky začaly.

Kartami dále zamíchal rok 2018, jenž byl ve znamení výrazného zdražení elektřiny a plynu. To se dotklo peněženek spotřebitelů. Pouze změna dodavatele se jevila být jako řešení, jak se bránit růstu cen.

Bidli vsadilo na osobní přístup a budování důvěry

Konečně jako poslední faktor zmiňme vstup nových dynamických společností na trh s energiemi, které oproti velkým hráčům vsadily na trochu jinou strategii. Jednou z těchto firem je také Bidli. „Rozhodli jsme se dlouhodobě pracovat na kvalitě poskytované služby,“ objasňuje člen představenstva BIDLI holding a.s. Martin Fojtík. „Dbáme na osobní přístup ke každému klientovi a vše mu vždy řádně vysvětlíme přímo na místě“, říká Martin Fojtík, který je ředitelem a členem představenstva Bidli Energií a dodává:

Když jsme vstupovali na energetický trh, nechtěli jsme se porovnávat s giganty. My se soustředili na to, aby si nás všimli zákazníci a abychom se jim ukázali v dobrém světle. Důležité je získat si důvěru mezi spotřebiteli. Také se nám díky práci našich obchodních energetických manažerů rychle rozvíjely týmy energetických specialistů a během několika málo měsíců jsme měli pokrytou celou republiku.

To už znamená hodně. Bidli má k dispozici dostatek informací a zkušeností k tomu, aby mohlo analyzovat potřeby každého klienta a podle toho mu nabídnout nejlepší nabídku pro jeho domácnost. Bidli spotřebiteli poradí s nastavením distribučních sazeb a s dalšími věcmi, které mu pomohou ušetřit.

Nabídku Bidli začíná pozorovat konkurence

Tohoto přístupu si začíná všímat i konkurence. „Začínají zkoumat naši nabídku a zjišťovat, jak vlastně fungujeme a jak svou práci děláme,“ komentuje situaci Martin Fojtík. „Vnímají především rychle rostoucí počet odběrných míst, tedy připojených klientů do rozvodné sítě.“

Tato slova si zaslouží upřesnění. Jak v plynárenství, tak v elektroenergetice počet odběrných a předávacích míst (OPM) společnosti Bidli prudce roste. V lednu 2020 činil počet OPM společnosti Bidli 811, v dubnu je to 1016. Co se týče elektřiny, firma registrovala v lednu 2020 1830 odběrných míst, v dubnu však už 2327. To je v obou případech více než čtvrtinový nárůst, což je v době koronavirové krize mezi českými dodavateli naprosté unikum.

Ani Bidli při tom není cizí otázka alternativních neboli „zelených“ zdrojů energií. „V současné době vykupujeme přebytky domácností z fotovoltaických zdrojů a pomáháme tak s efektivitou instalovaných zařízení například na rodinných domech,“ uzavírá Martin Fojtík.

Naše stránka využívá cookies. Nejde o cukrovinky, ale soubory, díky nimž není třeba znovu zadávat stejné údaje, které jste už jednou vyplnili.
Rozumím