Vracíte přeplatky nebo je započítáváte na další předepsané zálohy jako většina dodavatelů?
Přeplatky zákazníkům vracíme na účet uvedený ve Smlouvě. Pokud číslo účtu nemáme k dispozici, převedeme přeplatek dle VOP na další zálohové období. Zákazník má vždy možnost dodatečně doložit číslo účtu, na který přeplatek vrátíme ve lhůtě splatnosti uvedené na faktuře.
Jakým způsobem mohu hradit zálohy a faktury?
Nabízíme Vám možnost nastavit si různé platební metody pro:
- Zálohy:
- SIPO
- inkaso
- bankovní převod
- poštovní poukázka
- Faktury:
- bankovní převod
- poštovní poukázka
- Přeplatky:
- převod na další zálohové období
- převodem na bankovní účet
Jak poznám, že výše záloh je pro mě dostatečná?
Každý zákazník má možnost určit si výši zálohové platby již při podpisu smlouvy - z naší strany pouze doporučujeme respektovat zálohu ve stejné výši jako u předchozího dodavatele, která zpravidla odpovídá skutečné spotřebě na odběrném místě i s ohledem na ceny. S každým dalším vyúčtováním jsou zálohy automaticky přepočítány dle skutečné spotřeby na odběrném místě bez ohledu na doplatky nebo přeplatky z vyúčtování.
V průběhu zúčtovacího období nám můžete zaslat kontrolní samoodečet a my pro Vás přepočítáme výši zálohy dle zjištěné průběžné spotřeby.
Jak změním výši zálohových plateb?
Předepsané zálohové platby v souhrnu odpovídají skutečné spotřebě zákazníka, ale i přesto mohou nastat situace, kdy je nutné zálohové platby upravit. Jednou z takových situací může být i změna charakteru odběru (např. změna technologie vytápění). V tomto případě stačí nahlásit na naši zákaznickou linku samoodečty odpovídající měsíční spotřebě na odběrném místě a nová výše zálohy Vám bude ihned propočítaná. Snížení zálohy Vám doporučujeme pečlivě zvážit a propočítat dopad takové změny. Pokud je záloha podhodnocena, tak je zákazník vystaven riziku doplatku u vyúčtování spotřeby.
Stav ve vyúčtování neodpovídá stavu ve skutečnosti, co mám dělat?
Vzhledem k tomu, že provozovatel nemá povinnost zjišťovat stavy měřidel fyzickým odečtem při každém vyúčtování, může se stát, že byl odečet stanoven odhadem (tedy propočtem pomocí typového diagramu dodávky). Pokud vyúčtované stavy spotřeby neodpovídají skutečnosti, stačí nám zadat reklamaci příslušného vyúčtování na e-mail, popřípadě prostřednictvím zákaznické linky a my předáme reklamaci na patřičného distributora. Jako důkaz je vhodné doložit fotodokumentaci.
Přešel jsem k Vaší společnosti a v prvním vyúčtování mi vznikl vysoký nedoplatek. Myslel jsem, že u Vás budu šetřit.
Ano, samozřejmě, že s námi šetříte. Spotřeba naměřená distributorem přes operátora trhu (OTE) je u našich produktů oceněná vždy výhodnějším ceníkem, než by tomu bylo u dominantního dodavatele ve Vašem regionu u jeho běžného produktu (ne krátkodobé akční ceníky).
Podstatné jsou v takovéto situaci dvě věci:
Porovnat výši spotřeby versus předchozí porovnávané období.
Zkontrolovat počáteční stav na vyúčtovací faktuře.
Nabízíte možnost splátkového kalendáře?
Ano, nabízíme. Splátkový kalendář může být vystaven pouze na fakturu před splatností a její výše nesmí být nižší než 5 000Kč. Před schválením splátkového kalendáře se také posuzuje platební morálka zákazníka.
Ceny energií se stále zvyšují. Jak často mohu zvyšovat svou výši záloh?
Zálohy můžete navyšovat kdykoli si vzpomenete pomocí naší zákaznické linky, tak pomocí emailu.
Proč mi přišla upomínka, když jsem zaplatil?
Tato situace může vzniknout v případě, že platba byla zaplacena po splatnosti a byla přiřazena k zákaznickému účtu ve chvíli, kdy se již vystavila upomínka. Pokud byla platba zaplacena v době splatnosti, prosíme o kontrolu variabilního symbolu a čísla bankovního účtu. Pro případnou kontrolu u nás je zapotřebí nám zaslat uznatelný doklad o realizaci platby.
Co když nestihnu uhradit zálohu/vyúčtování do data splatnosti?
Doporučujeme Vám tuto situaci řešit obratem úhradou, případně zasláním uznatelného dokladu o zaplacení, vyhnete se tak případnému upomínání, které může z naší strany nastat.
Byl u nás naplánován fyzický odečet elektrické energie, ale nebyli jsme doma, komu máme stavy nahlásit?
V tomto případě stačí kontaktovat svého dodavatele do 3 dnů od doručení výzvy a nahlásit aktuální stavy měřidla. Vždy je nutné uvádět stavy, které byly na odběrném místě v den plánovaného fyzického odečtu.